راهه
در سرآغازِ دفترچهی آلبوم ” راهه ” چنین آمده است:
“پرسیدند: راه او چگونه راهیست؟ گفت: تو از راه برخیز، پس به او رسیدهای… (تذکره اولیا، ذکر بایزید بسطامی) …در این قطعات علاوه بر بستر موسیقی ردیفِ دستگاهی، از موسیقی نواحیِ مختلفِ ایران از جمله کردستان(اورامان)، مازندران(امیری و کیجا) و رپرتوار دوتار خراسان نیز استفاده شدهاست. با سپاس از استاد محمدرضا شفیعی کدکنی و آقای سیامک جهانگیری. قطعات این مجموعه با سازهای ساخت هنرمندان عزیز آقایان حمید موسوی و علی غفاری اجرا شده است.”
- صدابردار: امیرمردانه
- میکس و مسترینگ: امیرمردانه، فرشاد حداد
- حریر
- درجستجوی خیال تو
- وداع و باران
- سفر بیبازگشت
- اندیشه روزهای بیتو
- دونوازی سنتور در بیات اصفهان:
- فراق
- نامه
- سماع
علی بهرامی فرد (نوازنده و آهنگساز این آلبوم) در یادداشتی که به بهانه انتشار آن نوشته، آورده است: «تصویرگری روایی در موسیقی به همان میزان که مستلزم وجود موضوع و محتوایی غنی است وابسته به گسترش و تنوع امکانات فرمال نیز است. مصنف موسیقی پس از تاثیر پذیرفتن از واقعه ای بیرونی یا چالشی درونی یا اندیشه ای الهامی باید از میان سازها، وزن ها، فواصل و فرم های موسیقی، انتخابی مناسب برای بیان اندیشه و احوال موسیقایی خود داشته باشد و چه بسا این مرحله – انتخاب صحیح واسطه انتقال معنا – سخت تر و حساس تر از آفرینش و پردازش ایده نخستین است. از این رو در موسیقی، گاه محتوایی یکسان به واسطه تغییر در ترکیب صوتی، معنایی دیگرگون می یاید..”. (خبرگزاری مهر)
. . . . . . . . . . ما را در تکمیل مقالات یاری کنید . . . . . . . . . .