Skip to main content

طرز مستور

  • همنوازی سنتور، تار،عور
  • اقتباسی از کلاسیکِ ایران و مقامی

درباره‌ی اثر: دفترچه‌ی آلبوم به قلم خالقانِ اثر، چنین آغاز می‌گردد: “در مجموعه پیش رو همچون اثر مشترک پیشین (راح روح) دلنواخته‌هایمان را رامشگرانه به گفت‌و‌گو و جست‌و‌جو وا داشته‌ایم؛ جست‌وجویی که گاه از موسیقی جنوب خراسان سر در می‌آورد و گاه از آذربایجان. گاه به روایت میرزاحسینقلی از ردیف موسیقی دستگاهی نزدیک می‌شد و گاه برداشتی آزاد و معاصر بود از موسیقی مقامی… بداهه‌هایی که به تدریج و در اثنای اجراهای صحنه‌ایِ متعدد از این کارگان تثبیت شد و تقدیم و تأخر یافت و همانند قطعاتِ مکتوب و تنظیم شده، پرداخته و تدوین شد تا سیر روایتِ مجموعه را منسجم کند… همواره در طول اجرا و ضبطِ آثار تلاش شد انتزاع احساسیِ موسییقی تحت‌الشعاع فرم و تکنیک قرار نگیرد و شیوه‌ی بیان موسیقی هم‌راستا با معنای آن باشد و نه مقدم بر آن. هر چه بود توصیفی روایی ا احوالات خنیاگرانی است که تلاطم‌شان را جز عشق مرهمی نیست.” {علی بهرامی‌فرد – هادی آذرپیرا}

 

آهنگسازان/راویان: علی بهرامی‌فرد – هادی آذرپیرا

 

ترانه‌سرایان و خوانندگان:

نه قطعه‌ی این آلبوم، بی‌کلام هستند و دو قطعه باکلام ؟

 

نوازندگان:

  • علی بهرامی‌فرد (سنتور)
  • هادی آذرپیرا (تار – عود)

قطعات این مجموعه با تارِ یحیی – عودِ پوریاپورشقاقی و سنتورِ حمید موسوی اجرا شده است.

 

قطعات:

  1. “حضور”
  2. “طرز مستور”- علی بهرامی فرد
  3. “سُکر- بیات اصفهان، نهفت
  4. “لیلی” – علی بهرامی فرد (با الهام از موسیقی جنوب خراسان)
  5. “طرب” – تک‌نوازی عود
  6. “دلبر” – تصنیف قدیمی آذری با تنظیم علی بهرامی فرد
  7. “می‌جویمت” – کرد بیات، بیداد، عراق، بیات شیراز
  8. “لزگی” – بخش ابتدا و انتها: فولکلور آذری، بخش میانی: علی بهرامی فرد
  9. “طلوع بی‌تاب” – نیشابورک، روح الارواح، دشتی، فرود به بیات اصفهان
  10. “گتمه گتمه” – تصنیف آذری
  11. “رِنگ” – فولکلور آذری.

 

تهیه‌کننده: افشین معصومی

استودیو: درنگ {؟ سایت}

صدابردار: فرزاد فضلی

میکس و مسترینگ: علی بهرامی‌فرد، فرزاد فضلی

ناشر: نغمه حصار { آدرس سایت؟ / تنها در بیپ تونز معرفی شده}

تاریخ انتشار: تابستان 98

 

راجع به این آلبوم بخوانید:

آلبوم طرز مستور چگونه متولد شد؟ خروج شجاعانه از چارچوب‌ها

 

آلبوم طرزمستور را می‌توانید از بیپ‌تونز تهیه کنید و بشنوید.

 

—> ما را در کامل‌کردنِ این مقاله یاری کنید. <—

دیدگاه خود را ثبت کنید